onsdag, maj 31, 2006

Budget, organisation och golftävling

Onsdagen var en väldigt intensiv dag.

Det började med borgerligt gruppmöte inför KS tidigt på morgonen. KS ärendena gällde bland annat budget och planfrågor för gamla ”Flexområdet”. Därefter lunch med en bekant vid Skeppsbron och sedan reste jag ut till Suderbys.

Eftermiddagen ägnade kommunens koncernmöte åt en lägesbeskrivning av det stora uppdraget Struktur 2007. Stora förändringar i kommunens styrning och ledning, och även förknippat med flytt av förvaltningar till Visborgsslätt. När eftermiddagens arbete var klart gav jag mig hemåt, till Slite.

Eftersom jag ingår i sponsorkommittén på Slite GK deltog jag i efterarbetet för den golftävling som ägde rum med sponsorer och klubbfunktionärer. Många goda resultat uppnåddes, trots att förhållandena var lite ”blöta” på slutet. Regnet hade dock inte påverkat spelresultaten nämnvärt.

Efteråt en trevlig stund vid matborden och prisutdelning. En trevlig avslutning på en lång dag.

Inga kommentarer: