måndag, maj 15, 2006

Trav på Skrubbs och annat

Den gångna helgen har familjen ägnat åt vila och rekreation. Vi har umgåtts med grannar, spelat Cementabollen i golf (6:a med 78 slag) samt varit på Skrubbs på travpremiär. En stund i solen måsta man bara ta sig när vädret varit så vackert, och dessutom har jag också måst läsa lite i handlingarna inför kommunstyrelsens budgetberedning måndag till onsdag på Fårö och (Gåsemora). Så har jag hittat min nya Volvo ...

Till premiärkvällen på Skrubbs åkte vi ett sällskap om ca 20 personer från norra Gotland för att se på hästarna, äta en bit god mat samt spela upp några kronor. Jag satsade några gånger på Eva, som varit min elev på Sliteskolan. Tyvärr gav inte insatserna några vinster, men roligt hade vi! Många bekanta, som man inte träffat på länge, kom fram och morsade och bytte några ord om allt möjligt.

Det märks att politiken börjar ge genomslag detta valår. Många är mycket intresserade och ger mig uppmuntrande hälsningar!

Inga kommentarer: