lördag, september 16, 2006

Kandidat för Gotland

Vänner!

Nu är det lördag och målet är i sikte – ett lyckosamt val den 17 september! Men ännu återstår en dag av intensivt kampanjarbete för oss alla!

Om vi alla följer något/några av Fredrik Reinfeldts tips inför slutspurten, så kan vi säkert påverka många fler av de resterande 75 % väljare som ännu inte röstat! Förslagen är att prata politik, visa att du är moderat, skicka SMS och mail till vänner, vara aktiv på nätet, delta i kampanjen idag och dela ut flygblad.

Igår var jag i Klinthamn, Hemse och i Visby och delade ut foldrar och träffade väljare. Det kändes väldigt positivt, många har redan röstat på oss, och ytterst få var avvisande. Det känns verkligen annorlunda denna gång! Vi kan klara av det!

Veckan som gått har jag många gånger önskat att dygnet innehöll 48 timmar! Som jag tidigare beskrivit har valarbetet blivit allt intensivare, och med den respons jag får vill jag göra mitt allra bästa för moderaterna på Gotland. En summering av aktiviteter: valstugan på Öster, radiodebatter, folderutdelning, kampanj i Klinte – Hemse – Visby, bokbord på Komvux, TV-koll och tidningsläsning mm.

Nu återstår lördagen med kampanj från kl 1000 i Lärbro-Fårösund-Slite och avslutning i Visby och på Öster framåt kvällen. Imorgon kommer jag att finnas vid några av vallokalerna på ön. Kl 2000 på söndagen samlas moderaterna för valvaka på S:t Hans café i Visby – välkomna dit!

Som avslutning på mitt brev vill jag ge er mina skäl för att kryssa just mitt namn imorgon:

GOTLAND KAN!
Några av mina viktigaste ställningstaganden inför valet:
*Valfrihet och mångfald i skola, vård och omsorg
*Låt närhetsprincipen gälla
-föräldrar vet själva vad som är bäst för deras barn
-gamla vet bäst själva hur de vill ha det
-gotlänningar är bäst på att besluta om Gotland
*Ett hållbart miljöarbete på Gotland och en ren Östersjö
*Vägpris i färjetrafiken

DÄRFÖR KRYSSAR DU MIG:
*Du tycker att det är viktigt att Gotland får ett borgerlig ledamot i riksdagen som lyssnar på gotlänningarna och tillhör ett av de stora riksdagspartierna
*Du tycker också det är viktigt att Gotland får en röst som varit med länge i kommunens politiska ledning och kan våra frågor.
*Du tycker det är viktigt att också kvinnor finns på ledande poster i Sverige.

Med hopp om framgångar för moderaterna och en borgerlig valseger imorgon!

Hälsningar Lena Celion, moderat riksdagskandidat för gotlänningarna!

Inga kommentarer: