söndag, september 03, 2006

2 veckor kvar! (2)

Valdagen närmar sig med stormsteg, poströstningen är i full gång. Ikväll kan vi se och höra Fredrik Reinfeldt på TV kl 2000 - spännande!

Jag jobbar vidare med min personvalskampanj. Här nedan vill jag berätta för er vad som, är aktuellt för min personvalskampanj.

Veckan som gått har varit intensiv. I måndags hade jag och två andra moderater en presskonferens om hur moderaternas förslag ger gotländska elever bättre förutsättningar. På onsdagen var jag med på Alliansens presskonferens om Gotland som egen region. På kvällen var jag på invigning av lokala Gotlandskanalen (TV) på Hamnplan 5.

På torsdagen följde jag Mikael Odenberg vid hans besök i Arbetsmarknadens hus i Visby. Där dryftades speciellt arbetslösheten bland ungdomar och nya lagen om säsongsanställningar och rätt till heltid. Mikael och jag hade också en uppföljande artikel i GA samma dag.

Jag har varit i valstugan på Öster rätt mycket, och även valfoldrar i brevlådor och skrivit tidningsartiklar. Våra medier är viktiga får att få ut det moderata budskapet!

Torsdag kväll var jag i Stockholm på moderata landstingsgruppens träff inför valet. På fredag förmiddag hade vi ärenden till Kommun- och landstingsförbundets beredningar som följde direkt efteråt. Min grupp i EU:s regionkommitté hade samtidigt frågan om tjänstedirektivet uppe, som kan bli mycket omvälvande bl a när det gäller val av vård i Europa. Det verkar som om man kommer att anse att sjukvård också är ”allmänna ekonomiska tjänster”, vilket skulle kunna innebära att den måste upphandlas.

På fredag kväll var jag med bl a Lilian E och KF:s ordförande på en middag med delar av besättningen på Visbykorvetten som nu ligger i hamnen i Visby. År 2000 var jag med i Karlskrona när båten döptes och sjösattes. Jag fick då även hålla ett tal vid middagen, där kungen var hedersgäst, för Gotlands räkning och lämnade också över en vacker målning av Lars Jonsson. Den hänger numera i officersmässen ombord på båten. Lilian och jag fick också vara med på en särskild visning ombord på lördag förmiddag – verkligen intressant.

Resten av lördagen var det kampanj på marknaden i Havdhem med både ett moderat- och Alliansstånd. På hemvägen stannade jag till i Hemse och delade ut kampanjfoldrar för Margareta P och mig.

Idag har jag ägnat mig åt motion och att läsa in valfrågor. Jag ser nu fram emot kvällens utfrågning av Fredrik.

Veckan som kommer blir det säkert ännu mer att göra. Företagsbesök och intervju med GT på måndag. På onsdag är jag med i vårddebatten på ”Meningarnas marknad” kl 1700. Jag tar hemskt gärna emot frågeställningar från er innan!

Det är roligt att väldigt många är så positiva till moderaterna detta val. Många har redan bestämt sig för oss. Hoppas du också kan tänka dig att stödja oss och även mitt personval!!

Inga kommentarer: