lördag, september 09, 2006

Kampanjlördag i Kräklingbo

Återigen var det denna lördag på marknad på Gotland – den sista marknaden innan valdagen – och jag var där för att föra ut det moderata budskapet till gotlänningarna i min personkampanj till riksdagen. Jag var i Kräklingbo på östra Gotland, det var vackert väder, massor av folk och en härlig marknadsstämning som bidrog till att det var mycket lättpratat denna dag.

Valtemperaturen har höjts, och det känns som om vi moderater har bra medvind just nu. Skönt vore det också om vi nu kunde få ägna oss åt politik den sista veckan. Jag förstår att det är frestande för sossarna att ge sig på folkpartiets misstag om och om igen, men vem minns inte de falska mail som S-högkvarteret sände ut i våras och varulvskariakatyrerna av Fredrik de delade ut under Almedalsveckan?

Många såg också fram emot söndagskvällens debatt mellan Fredrik och Göran. Att Fredrik har karisma och en helt annan framtoning än Göran visar sig just i TV. Jag tror många, även inom rörelsen, är trötta på Görans ledarstil numera. Det ska bli intressant att höra om Göran fortsätter åt att tala om den moderata politiken, eller om plötsligt den egna kan vara mer intressant för honom.

Inga kommentarer: