söndag, september 10, 2006

Bara en vecka kvar! (3)

Valdagen kommer allt närmare – nu är det bara en vecka kvar! En vecka som brukar vara väldigt avgörande för hur valet ska gå. Många bestämmer sig inte förrän mycket sent, och mycket kan påverka valet, ibland sådant som inte ens är politik. Debatten mellan Fredrik och Göran ikväll har säkert väldigt stor betydelse.

Det har varit flera debatter mellan Fredrik och Göran nu, och jag är nog färgad, men jag tycker Fredrik har ett klart övertag. Framför allt för att han pratar om våra frågor, men även för att han inger mycket stort förtroende. Göran pratar också om våra frågor, men han är sämre på den planhalvan. Debatterna är bra för man får se sidor av de båda ledarnas personligheter som är intressanta. Ikväll kommer den tredje debatten i TV1 kl 2100– visst är det spännande?

Veckan som gått…
Jag har intensifierat min valkampanj nu. En hel del tid har jag funnits vid valstugan på Öster i Visby, bl a när Östnytt kom förbi och ”tog valtemperaturen” – dvs jag fick berätta kort hur det gick och vad som var på gång. Jag har också varit på två företagsbesök.

I måndags gjorde GT en intervju med Gustaf Hoffstedt och mig, och i onsdags deltog Lilian Edwards och jag i radiodebatten om vården på ”Meningarnas marknad”. På gotlandska.se har jag numera en annons på förstasidan, och kanske har ni på Radio Four hört moderaternas slingor, som jag har talat in en del av.

På lördagen var moderaterna på Kräklingbo marknad och idag, söndag, har jag varit vid Kilåkern i Slite med valsedlar för institutionsröstningen, och fyllt på med valsedalr på några ställen för förtidsröstningen.

Veckan som kommer…
På måndag har vi diverse möten, idrottsdebatt och förbundsstyrelse på kvällen. På tisdag KSau. Vi kör ett bokbord på Komvux på onsdagen och på kvällen är det slutdebatten i ”Meningarnas marknad” - kl 17-19.

Vi intensifierar valarbetet nu och på torsdagen kl 15 har radion en utfrågning av oss kandidater till riksdagen som står överst på listorna. Under veckan blir det förmodligen resor runt om på ön. Fredag kväll har partiledarna slutdebatt på TV. Hoppas vi ses på någon av våra aktiviteter!

Snart är det söndag den 17 september och jag hoppas förstås på massor av röster på moderaterna!

Inga kommentarer: