fredag, juli 28, 2006

Vänner i Europa

Jag träffade en gammal bekant på samhället i eftermiddags. Det är alltid roligt att träffa vänner efter lång tid, och denna gång kom vi naturligtvis in på valet i september.

Min bekant har bott i Belgien några år och trivs väldigt bra där. Det är nyttigt att bo och arbeta utomlands för man får nya perspektiv på tillvaron, tyckte vi båda. Skolan fungerade utmärkt, vården var mycket lättillgänglig och familjen trivdes bra i sin belgiska hemstad. I Sverige fungerar det inte lika bra längre.

Allra roligast var att jag fick veta att i valet blir det en röst på moderaterna denna gång, för första gången dessutom. Det händer allt oftare att jag får uppmuntrande ord och lyckönskningar för min kandidatur. Det känns bra, eftersom det nu återstår en mycket intensiv period med opinionsbildning fram till den 17 september

Inga kommentarer: