måndag, april 17, 2006

Påsk på Gotland

Påsken har medfört en välbehövlig vila efter en period av intensivt arbete på jobbet och i politiken. Vi har haft fint väder, våren har kommit med skön värme. Det har tom varit möjligt för mig att sitta i vindlä på vår altan och njuta av solen i våra nyss framtagna trädgårdsmöbler – ljuvligt.

Hela familjen har varit samlad i huset igen, och det är alltid lika roligt. Lite knepigt blir det dock när hemresan bestäms sent. Det är många som vill resa till Gotland under storhelger, och färjorna blir snabbt fyllda.

Min man och jag har också spelat årets första golfrunda. Det var inte helt ringrostigt, tack och lov. Det är otroligt vackert på Slites golfbana nu på våren. Vattnet porlar i ån som ringlar runt hela banan, och massor av fåglar fyller luften med vårsång. Finns det något bättre sätt där man kan motionera både kropp och själ, än golf? Mens sana in corpore sano!

Spännande avkoppling har det också bjudits på i TV i helgen – Färjestad är i final i hockey, och eftersom jag kommer från Värmland håller jag naturligtvis på Färjestad. Dessutom har vi ju slitesonen Håkan Loob i Karlstad och Färjestad sedan många år. Jag minns Håkan från idrottslektionerna på grundskolan i Slite. En jättetalang i allt han företog sig på idrottens områden. Numera är han sportchef i nämnda klubb. Roligt!

Nu på morgonen har jag skjutsat yngste sonen till Visby och färjan kl 0805, för en heldags resa till plugget i Göteborg dit han kommer 1730 med tåg ikväll. Det tar lång tid när kommunikationerna tvärs över landet är så dåliga som idag! Men ännu återstår en dag av denna påskhelg, och det lär bli lite motion igen – gissa i vilken form – i goda vänners sällskap.

Inga kommentarer: