onsdag, april 19, 2006

Heja Färjestad!

Så har det då hänt igen - Färjestad tog hem slutspelet i hockey, och vi som gillar hockey har haft många spännande timmar framför TV:n. I finalen tycker jag de var helt outstanding - vilket spel och vilken glöd!

Jag kan förstå att inte alla tycker att just deras lag vann, men mitt hjärta klappar lite extra för Färjestad. Dels för att de representerar mina hemtrakter i Värmland, dels för att vi har speciella band med det laget här på Gotland; Håkan Loob från Slite finns ju fortfarande i laget, om än inte som spelare nu för tiden.

Jag tror också att Håkan har betytt och betyder otroligt mycket för lagets framgångar under de år han funnits i Karlstad. Nu känns det som om vintersäsongen är över, sommaren är på väg och hockeysäsongen tar vila.

Inga kommentarer: