torsdag, augusti 24, 2006

Valkampanj igen

Sista kommunstyrelsen innan valet idag, ganska lugnt. Vi hade från moderaterna ett yrkande om ändringar i ett remissvar ang kommunala bostadförmedlngar med ökade krav på alla hyresvärdar att annmäla lediga bostäder till kommunen. Det ville vi ta bort, men förlorade i en votering med 9-6. Många markförsäljningar och diverse motioner klubbades också igenom.

Eftermiddagen tillbringade jag i valstugan på Öster. Massor med samtal och utdelning av foldrar. Temperaturen börjar nu stiga i valrörelsen. Hoppas nå ut med de medel jag har till mitt förfogande. Reser runt en del - imorgon Lärbro och Fårösund. Dessutom Slite Marknad på lördag. Jag tror på de peronliga mötena och samtalen - jag hoppas jag når fram med moderaternas budskap. Om inte skulle det vara kul att få tips och råd på olika alternativ!

Inga kommentarer: