söndag, augusti 27, 2006

Mitt kandidatbrev inför valet (1)

På onsdag den 30/8 börjar poströstningen. Många kommer att förtidsrösta. Därför vill jag tala om hur jag jobbar med valrörelsen.

Under många år har jag skrivit artiklar i media och deltagit i möten och seminarier. Det senaste året har jag haft en blogg på Internet – www.lenacelion.blogspot.com – och på moderaternas hemsida – www.gotland.moderat.se -, där jag tar upp stora/små frågor och arbetet med kommunpolitiken. Jag har läst moderaternas material, varit med och gjort moderaternas vårdprogram ”Vård i tid”, och följt med i dagspressen. Under tiden har jag deltidsjobbat på BUF och varit gruppledare för moderaterna i fullmäktige där jag fått hantera alla kommunpolitiska områden. Från den 31/8 ägnar jag mig på heltid åt valarbete fram till den 17 september.

Under sommaren har jag deltagit i Almedalsveckan, flera marknader och försökt få lite semester. Jag har svarat på åtskilliga enkäter vi får till toppkandidater, och fick en del uppmärksamhet från www.foretagarna.se. I fredags var jag med på en redovisning av olika förbättringsprojekt med Sommardesignkontoret i Fårösund och kampanjade efteråt i Fårösund och Lärbro. I lördags jobbade jag för Moderaterna och Alliansen på Slite marknad och idag besvarar jag en del insändare, skriver nya samt förbereder presskonferenser.

Nästa vecka blir det ännu mer. Poströstningen börjar, jag kommer att finnas i valstugan på Öster i Visby, deltar i presskonferens och riksdagsbesök, det är radio- och tidningsdebatter hela tiden. Därtill kommer allt det praktiska med att göra utskick, lämna ut valmaterial till alla jag träffar, knacka dörr och stå på gator och torg så mycket det bara går. Du som kan och vill stödja min kandidatur till riksdagen är välkommen att delta och hjälpa mig i kampanjen – hör gärna av dig!

Eftersom det är personval är det ännu viktigare att väljarna kryssar. Det räcker inte att vara förstanamn, som jag, utan jag måste också får flest kryss. Moderaterna har stora möjligheter att få en riksdagsledamot och vi satsar på många fler ledamöter i fullmäktige detta val och behöver sympatisörernas stöd. Valtemperaturen stiger. Kandidaterna blir synligare, och motståndarna vill svartmåla borgerligheten och oss kandidater så mycket det går.

Jag önskar naturligtvis att just du vill stötta mig i Riksdagsvalet och lägga din röst på mig. I min valfolder anger jag åtminstone tre skäl för detta:
-Du tycker det är viktigt att Gotland får en borgerlig ledamot i riksdagen som lyssnar på gotlänningarna och tillhör ett av de stora riksdagspartierna.
-Du tycker också det är viktigt att Gotland får en röst som varit med länge i kommunens politiska ledning och kan våra frågor
-Du tycker det är viktigt att också kvinnor finns på ledande poster i Sverige.

Välkomna att kontakta mig!
Hälsningar Lena Celion

Inga kommentarer: