lördag, maj 10, 2008

Det ska va gôtt å leva....

Särskolans rikskonferens i Varberg 7-8 maj 2008 avslutades med att Gotland mottog stafetten att arrangera nästa års konferens, och jag höll följande slutanförande:

"Det ska va gôtt å leva...
… och det har varit temat för en fantastisk konferens. TACK Varberg!!
Här har verkligen varit Gött å leva under dessa innehållsrika dagar, och inte att förglömma, vid den fantastiska banketten i en underbar miljö.

När så många kloka, erfarna och viktiga skolmänniskor från hela landet kommer samman och får möta kunniga, erfarna föreläsare, politiker, debattörer, krönikörer, skådespelare, jag vet inte allt, så uppstår så mycket energier, så mycket ny kunskap.

När jag nu fått budkavlen från alla föregående rikskonferenser, för att ta den från västkust till östkust tar jag med mig mycket samlad kunskap men också mycket ansvar.

Under rubriken Vägar till kunskap kommer vi att göra allt, för att ni alla och helst ännu fler, om knappt ett år återigen ska få mötas, då på vår nya vackra konferensanläggning Wisby Strand vid havet i Almedalen i världsarvsstaden Visby.

Redan nu vill vi locka er med välkomnande bilder, dels från vår vackra ö men också från vår särskolverksamhet som vi är väldigt stolta över och gärna visar upp.

Som de professionella pedagoger ni är vet ni att Vi lär genom hela vår kropp, genom alla våra sinnen, i meningsfulla sammanhang.
Detta vill vi ska genomsyra dagarna i Visby i april 2009.

Än en gång TACK Varberg!
Än en gång, kära konferensdeltagare, välkomna till Visby, Gotland och 2009 års rikskonferens!!"

1 kommentar:

Pernilla Hellqvist sa...

Hej! Jätteintressant att läsa din blogg. Bra tankar.

Själv är jag engagerad i Rädda Barnen och Rädda Barnens Ungdomförbund här på Gotland. Har nog säkerligen träffat dig någon gång. Besök gärna min blogg, där jag blandar tankar, med mitt vardagsliv.

Mvh Pernilla Hellqvist